De hardfruit industrie verandert continu. De groeiende kracht van internationale retail op ketens resulteren in steeds minders schakels. Schakels die geen waarde toevoegen worden geëlimineerd op natuurlijke wijze.
Als gevolg hierop worden overhead kosten een belangrijk onderdeel voor een bedrijfsstrategie in de huidige handelsomgeving. Handels bedrijven veranderen in “service providers”, en grote coöperaties zijn meer dan ooit gefocused op het vinden van de meest efficiënte manier van teler tot retail. Een nieuwe trend zijn telers die op grote schaal telen, zelf diensten gaan verlenen. Dit heeft te maken met de visie dat de kortst mogelijke keten, zonder extra kosten op transport en marges, het meest geschikt is.

Deze bedrijven laten zien dat ze de beste partner kunnen zijn voor lange termijn. Door flexibel te zijn en te beschikken over volledig eigen productie kunnen ze retail beleveren. Urfruit focust zichzelf op deze trend door samen te werken met een groep telers, die gezamenlijk over 400 hectaren fruit beschikken in zowel Nederland als België. Het aantal hectares groeit continu. Samen met onze partners zijn we gefocust op: flexibiliteit, kwaliteit, betrouwbaarheid en continuïteit in onze leveringen.

Ons doel is om de lange termijn partner te zijn voor internationale retail organisaties. Ons verticale geïntegreerde model maakt het voor ons mogelijk om het maximale rendement te behalen voor onze telers. Op dit moment beschikt Urfruit over 4 pakstations die allemaal BRC-gecertificeerd zijn. Deze pakstations zijn opgezet om bijna het hele jaar rond peren te verpakken. Dit geeft ons de flexibiliteit om continu te kunnen leveren tot het eind van het seizoen.

Dit reflecteert de flexibiliteit en de lange termijn visies van ons netwerk. Onze visie op de markt van vandaag is: ”Door het beheersen van de totale keten van appels en peren, kunnen we de kortst mogelijke route van onze eigen telers naar internationale retail organisaties realiseren, zonder consessies in flexibiliteit en voedselveiligheid”.

 

hand